Fransa
Kokpit kuralları değişiyor
Fransa'da 150 kişiyle dağa çakılan uçağın yardımcı pilot tarafından kasten düşürüldüğü tespitinin ardından, birçok havayolu şirketi, kokpit kurallarını yeniden düzenleme kararı aldı.
salı günü barcelona-düsseldorf seferini yaparken fransa'nın güneyinde dağa çakılan germanwings havayoluna ait uçağın, yardımcı pilot tarafından bilinçli olarak düşürüldüğünün tespit edilmesi havayolu şirketlerini yeni önlemler alma konusunda harekete geçirdi.
kazayı soruşturan marsilya savcısı brice robin, uçağın karakutusundan elde edilen ses kayıtlarının birinci pilot dışındayken yardımcı pilotun kokpitin kapısını kilitlediğini ve uçağı bilinçli olarak dağa çarptırdığına işaret ettiğini söylemişti.
144 yolcu ve 6 mürettebatın hayatını kaybettiği olayın ardından kanada hükümeti, ülkede faaliyet gösteren bütün havayolu şirketlerinin kokpitte her zaman iki mürettebat bulunması kuralını acilen hayata geçirmesini istedi.
ekonomik uçuşlar yapan ingliz havayolu şirketi easyjet, norveç şirketi norwegian air shuttle izlanda havayolları, air berlin ve yeni zelanda havayolları da kokpitte iki mürettebat bulunması kuralını hayata geçirdi.
alman havacılık birliği (bdl) de kokpitte iki mürettebatın bulunması kuralını desteklediklerini duyurdu.
abd'deki birçok havayolu şirketinde bu kural zaten var.
birleşmiş milletler'e (bm) bağlı uluslararası sivil havacılık örgütü pilotlar için daha sık fiziksel ve zihinsel kontroller yapılması çağrısında bulundu.
11 eylül'le güçlenen kokpit kapıları
uçaklardaki kokpit kapıları, 'terör' olaylarına karşı abd'deki 11 eylül saldırıları sonrası güçlendirilmişti. dışarıdan açılamayan kapıların dayanıklılığı da zırh kaplamayla artırılmıştı. kokpit girişlerine sınırlama getirilirken pilotlar sadece kişisel ihtiyaçlar için çıkabiliyor.
'kapıyı kilitledi, hızı artırdı'
marsilya savcısına göre, germanwings uçağının andreas lubitz isimli alman uyruklu 28 yaşındaki yardımcı pilotu, kaptan pilot dışarı çıktığında kapıyı kilitledi ve kaptan pilota da kapıyı açmadı.
savcı, uçağın 8 dakikalık inişi sırasında hızının arttığını, bunun da ancak pilot kontrolünde gerçekleşebileceğini söyledi. savcılığın verdiği bilgiler, pilotların oksijensiz kalarak öldüğü iddialarını da çürütüyor. savcılığa göre yardımcı pilot 8 dakika boyunca hayattıydı ve rahat nefes alabiliyordu. ancak marsilya'daki hava kontrol biriminin hiçbir çağrısına cevap vermedi.
ses kayıtlarına göre, uçak dağa çarpmadan hemen önce yolcuların çığlıkları duyuluyor. savcı bunun öncesinde ise yolcuların hiçbir şeyin farkında olmadığını belirtti.
uçağın çarptığı bölgede dört gündür devam eden arama çalışmalarından henüz ikinci karakutu bulunamadı.
kaynak: afp
Yorumlar