Bilim-Teknoloji

YouTube'dan reklama izlenme şartı

YouTube, reklam geliri için 10 bin izlenme şartı getirdi.

Konular: Bilim-Teknoloji
YouTube, 2014 yılı içerisinde en çok izlenen videolarının isimlerini açıkladı. [Getty Images]

Google'ın 2006 'da satın aldığı video paylaşım sitesi YouTube, 10 binden az izlenme sayısına sahip kanalların videolarında reklam göstermeme kararı aldı.

Yapay zeka yardımıyla içeriğe uygun reklamlar gösteren bir algoritma kullanan Youtube, son dönemde tepki çeken videolara ve orijinal içerik paylaşmayıp başkalarının videolarını kullanan kanallara da reklam verilmesi üzerine gelen şikayetler nedeniyle bu kararı aldı.

Şirketin The Wall Street Journal'a yaptığı açıklamaya göre, Kasım ayından bu yana üzerinde çalışılan yeni sistemde artık bir kanaldaki videoların toplam izlenme sayısı 10 bini geçmezse, videolarda reklam görülmeyecek.

Irkçı ve cinsiyetçi videoları sitesinden kaldırmayıp üstelik bunlara reklam alarak tepki çeken Google, bu hata için özür dilemiş ancak algoritmasını değiştirmemişti. Coca Cola, Pepsi ve Walmart gibi şirketlerin reklamlarından kaynaklanan tartışmalar da YouTube'un imajına son dönemde zarar verdi.

Reklam - video ilişkilendirmesini yapan sistemin algoritmaya dayalı olması nedeniyle, YouTube'un her videoyu tek tek kontrol etmesinin imkanı yok. 10 bin izlenme sınırı sayesinde şirket, en azından yeni kurulan ve çok ilgi çekmeyen kanalları bu sayede eleyip, daha büyük kanalların moderatörlerine güvenmeyi tercih etmiş oluyor.

Kaynak: YouTube, Wall Street Journal

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;