Köprü ve otoyollara 5,7 milyar dolar

Türkiye otoyol ve boğaz köprüleri özelleştirmesinde en yüksek teklifi 5 milyar 720 milyon dolarla Koç- UEM– Gözde Ortak Girişim Grubu verdi.

Konular: Piyasalar

Haberin Öne Çıkanları

Köprü ve otoyollar satıldı

Fiyat bir kere artırıldı

Fiyatı başkan belirledi

İhale komisyonu başkanı Osman İlter, konsorsiyumdan teklifi 5 milyar 720 milyon dolara yükseltmelerini rica etti. [AA]

köprü ve otoyolların özelleştirme ihalesinin nihai pazarlık görüşmelerinde, en yüksek teklifi 5 milyar 720 milyon dolarla koç holding aş - uem group berhad - gözde girişim sermayesi yatırım ortaklığı aş ortak girişim grubu verdi.

özelleştirme idaresi başkan yardımcısı osman ilter'in komisyon başkanlığında yapılan nihai pazarlık görüşmesinde ilk olarak kapalı elemesiz teklifler alındı. 1. elemeli yazılı turda en düşük teklifi veren nurol holding aş - mv holding aş - alsim alarko sanayi tesisleri ve ticaret aş - kalyon inşaat sanayi ve ticaret aş - fernas inşaat aş ortak girişim grubu elendi.

başkan fiyata müdahale etti

açık artırmada başlangıç tutarı 5 milyar 630 milyon dolar, artırım aralığı ise 10 milyon dolar olarak belirlendi. açık artırmada en yüksek teklifi 5 milyar 640 milyon dolarla koç holding aş - uem group berhad - gözde girişim sermayesi yatırım ortaklığı aş ortak girişim grubu verdi.

autostrade per i'italia spa - doğuş holding aş - makyol inşaat sanayi turizm ve ticaret aş - akfen holding aş ortak girişim grubu temsilcisi teşekkür ederek, yeni bir fiyat vermeyeceklerini söyledi.

bunun üzerine ihale komisyonu başkanı osman ilter, en yüksek teklif sahibi konsorsiyumdan 5 milyar 640 milyon dolarlık teklifini 5 milyar 720 milyon dolara yükseltmelerini rica etti. bir müddet süre isteyen konsorsiyum temsilcileri teklifi 5 milyar 720 milyon dolar olarak revize ettiklerini bildirdi.

böylece nihai pazarlık görüşmeleri teknik olarak sonuçlanmış oldu.

bakım ve onarım da dahil

özelleştirme işlemi, tek paket halinde, işletme hakkının verilmesi yöntemiyle ve fiili teslim tarihinden itibaren 25 yıllık süre için gerçekleştirilecek. özelleştirmenin ardından köprü ve otoyolların bakım ve onarımı dahil bütün maliyetler özel sektör tarafından sağlanacak.

ihale, karayolları genel müdürlüğü'nün sorumluluğunda olan, yapım, bakım, onarım ve işletimini üstlendiği, bağlantı yolları ile birlikte, ''edirne-istanbul-ankara otoyolu'', ''pozantı-tarsus-mersin otoyolu'', ''tarsus-adana-gaziantep otoyolu'', ''toprakkale-iskenderun otoyolu'', ''gaziantep-şanlıurfa otoyolu'', ''izmir-çeşme otoyolu'', ''izmir-aydın otoyolu'', ''izmir ve ankara çevre otoyolu'', ''boğaziçi köprüsü'', ''fatih sultan mehmet köprüsü ve çevre otoyolu'', bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarını (otoyol) kapsıyor.

kaynak: anadolu ajansı

Yorumlar

Bu sitede yer alan içerikler sadece genel bilgilendirme amacı ile sunulmuştur. Yorumlarınızı kendi özgür iradeniz ile yayınlanmakta olup; bununla ilgili her türlü dolaylı ve doğrudan sorumluluğu tek başınıza üstlenmektesiniz. Böylelikle, Topluluk Kuralları ve Kullanım Koşulları'na uygun olarak, yorumlarınızı kullanmak, yeniden kullanmak, silmek veya yayınlamak üzere tarafımıza geri alınamaz, herhangi bir kısıtlamaya tabi olmayan (format, platform, süre sınırlaması da dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla) ve dünya genelinde geçerli olan ücretsiz bir lisans hakkı vermektesiniz.
;